/, Om e-handel, Tips till e-handlare/Bekvämlighet nyckeln till e-handel som säljer.

Bekvämlighet nyckeln till e-handel som säljer.

Siffrorna i den senaste e-handels undersökningen från DIBS talar sitt tydliga språk, ju bekvämare webbutiklösning desto enklare för konsumenten genererar i sin tur en ökad omsättning i den svenska e-handeln.
inline_mobil1. Mobila enheter vinner terräng och närmare 40% nätköp sker nu mobilt. Största enskilda orsaken är att mobilen eller surfplattan helt enkelt är närmast till hands när konsumenten e-handlar.
2. Utcheckningen måste bli enklare, 4 av 10 hoppar av när det är för krångligt och tar för lång tid att fylla i alla uppgifter. Här jobbar branschen hårt just nu för att hitta lösningar där uppgifter om leveransadress och betalsätt ligger inne i den mobila enheten.
3. Att det är enkelt och smidigt att handla över nätet är nu den största enskilda orsaken till varför kunden e-handlar. Priset är således inte längre det som har den största betydelsen.

By | 2017-04-05T11:24:08+00:00 14 oktober , 2014|Nyheter, Om e-handel, Tips till e-handlare|Kommentarer inaktiverade för Bekvämlighet nyckeln till e-handel som säljer.