whatsapp chattChatten förenklar kommunikationen mellan kunder och företag och gör det lätt att skicka korta meddelanden och få snabba svar tillbaka.
Kontaktformuläret och Mejlen har länge varit de viktigaste kommunikationskanalerna på företagens webbplatser.
Men med chattens möjligheter till snabb respons får kontaktformulär och mejl en tuff konkurrens.
WhatsApp, SMS och meddelanden via sociala medier har lärt oss att öka förväntningarna på snabba svar i realtid.

Kunden har inte lust att vänta på svar utan vill ha omgående respons på sin fråga. Det kan vara något som avgör om besökaren väljer att till exempel checka ut sin vara nar han/hon är i Kassan.
Tryggheten att kunna få direktkontakt via hemsidan gör att man ökar sitt förtroende för webbplatsen och de som står bakom vilket också höjer den så kallade konverteringen på sidan.
Dessutom håller chatten inkorgen fri från onödigt mycket mejl vilket innebär att Chatten har blivit en viktigare kommunikationskanal än mejlen för många.

”Ibland vill man bara skippa artigheter och formalia och få ett snabbt svar”
”Chatt kan minska friktionen i kommunikationen mellan folk”
”Man kan spara konversationer från båda sidor”

liveagent

Vi tror att användandet av chatt har stor potential att öka ännu mer. Vi tror att webbsidan kommer att öka konverteringen med en chatt och att våra kunder tjänar på en sådan lösning. I samarbete med LiveAgent erbjuder vi våra kunder att kostnadsfritt pröva en chatt lösning på sin webbplats.

Kontakta oss gärna via vår chatt på www.inline.se så får ni veta mer.

De företag som inte använder chatt idag kommer snart att upptäcka fördelarna .
chatta