//Förlora inte kunder på grund av fel e-postadress.

Förlora inte kunder på grund av fel e-postadress.

Om e-postadressen är en gratis adress som till exempel hotmail, yahoo, gmail eller liknande kan det hända att kunder undviker att göra affär! Den här typen av e-postadress kan definitivt skada trovärdigheten för ditt företag och få det att framstå som mindre seriöst och välskött. Tänk dig att du letar efter ett företag som du vill ska sköta din redovisning. Om du väljer mellan nedanstående tre leverantörer med följande e-postadresser så känns det väl helt klart att det är den tredje som verkar mest seriös:
1. lena_joh_74@hotmail.com
2. lenaj_redovisning@yahoo.com
3. lena.johansson@redovisning.se
Det är med andra ord oacceptabelt att använda en gratis e-posttjänst för affärsändamål eftersom nya kunder ser det som en verklig varningsflagg bland annat därför att:

  • Det ser ut som om man är en mycket liten firma om man inte kan lägga resurser på att skaffa en egen domän och e-postadress även om man är ett stort och etablerat företag så kommer en gratis e-postadress att signalera liten och med begränsade resurser.
  • E-postadresser finns i regel på hemsidan och på visitkortet. E-postadressen är alltså en del av det viktiga första intrycket av företaget och dess representant.
  • Mail korrespondens riskerar alltid att fastna i spamfilter om det är från hotmail, yahoo, gmail -domäner.
By |2017-04-05T11:24:08+00:0010 juni , 2014|Tips till e-handlare|Kommentarer inaktiverade för Förlora inte kunder på grund av fel e-postadress.